راهنمای خرید تخت خواب برای اتاق‌های کوچک

آیا به دنبال یک تخت خواب برای اتاق کوچک هستید که ضمن جادار بودن، فضای زیادی از اتاق خواب شما اشغال نکند؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

با توجه به افزایش روز به روز قیمت مسکن در کشور ما، خیلی از خانوارها مجبور به سکونت در منازل بسیار کوچک هستند. در چنین منازلی، دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما باید با طراحی‌ها و دکوراسیون خلاقانه، از همه‌ی فضای موجود، نهایت استفاده را ببرید.

یکی از مشکلات آپارتمان‌های نقلی امروزی، ابعاد کوچک اتاق خواب است. در خیلی از این آپارتمان‌ها، یک تخت خواب معمولی، تمامی فضای اتاق خواب را اشغال می‌کند. البته نگران نباشید! انواع بسیار مختلفی تخت خواب برای اتاق های کوچک در بازار موجود است که می‌توانند مشکل کمبود فضای منزل شما را جبران کنند. در ادامه، ۲۰ نوع از این تخت خواب‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- مبل جک دار مناسب برای خواب

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو

اگر یک تخت یک نفره برای اتاق کوچک نیاز دارید، یکی از بهترین انتخاب‌ها، مبل جک دار مناسب برای خواب است. تقریبا محال است که از خرید این نوع مبل پشیمان شوید؛ مگر اینکه بخواهید قید تنهایی خود را بزنید! این نوع مبل، هم فضایی عالی و راحت برای نشستن فرآهم می‌آورد و هم می‌توانید روی آن بخوابید. گذشته از این‌ها، نشمین جک دار به این معنی است که فضایی خالی در زیر نشیمن مبل قرار دارد که می‌توانید بعضی از وسایل خود را درون آن قرار دهید تا حداکثر استفاده را از فضای کوچک اتاق خود ببرید. اگر تنها زندگی می‌کنید و یک تخت برای اتاق کوچک نیاز دارید، توصیه اول ما به شما، مبل جک دار مناسب برای خواب است.

۲- صندلی تخت شو

اگر یک اتاق کوچک در منزل خود دارید که فضای کافی برای قرار دادن تخت در آن وجود ندارد، می‌توانید با خرید یک صندلی تخت شو، نه تنهایی فضایی برای نشستن در آن اتاق ایجاد کنید، بلکه این نوع صندلی با تبدیل شدن به تخت، فضایی برای خوابیدن یک مهمان که بخواهد شب را پیش شما بماند، فرآهم می‌آورد.

این صندلی‌ها، فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند ولی اگر آن‌ها را باز کنید فضای زیادی برای خوابیدن یک فرد دارند؛ مگر اینکه مهمان شما ستاره تیم ملی بسکتبال باشد!

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو یک نفره

۳- تخت طبقاتی مورفی

اگر بچه‌دار هستید و یک اتاق خواب بیشتر برای آن‌ها ندارید یا بچه‌های شما دوقلو هستند و فضای کافی برای قرار دادن دو تخت در اتاق آن‌ها ندارید، تخت‌های طبقاتی از بهترین انواع تخت خواب برای اتاق کوچک هستند که می‌توانند مشکل شما را به راحتی حل کنند.

همچنین، اگر اتاق مهمان شما خیلی کوچک است و نمی‌توانید یک تخت دو نفره در آن قرار دهید، با خرید یک تخت طبقاتی، می‌توانید فضای کافی برای خواب حداقل دو مهمان را در اتاق خواب خود، ایجاد کنید.

تخت خواب‌های طبقاتی دارای انواع بازشو هستند که به تخت مورفی معروفند. اگر اتاق بچه‌ها یا اتاق مهمان شما خیلی کوچک است که حتی با یک تخت طبقاتی نیز فضای زیادی از آن اشغال می‌شود، می‌توانید با یک تحت طبقاتی مورفی که تخت‌های آن به سمت دیوار بسته می‌شود، این مشکل را حل کنید.

مشاهده بیشتر: مبل تختواب شو دو نفره

۴- تخت خواب بلند دارای میز مطالعه

آیا دارای یک فرزند نوجوان هستید و اتاق او فضای کافی برای قرار دادن یک میز تحریر و یک تختخواب را ندارد؟ نگران نباشید! نوعی تخت خواب بلند وجود دارد که یک میز تحریر در پایین آن قرار می‌گیرد و با داشتن یک نردبان، می‌توان به تخت که در ارتفاع و در بالای میز تحریر قرار دارد، رسید. همچنین، اگر دورکار هستید و فقط یک اتاق کوچک برای زندگی دارید، این نوع تخت خواب، برای شما حرف ندارید. این نوع تخت خواب برای اتاق کوچک به شما کمک می‌کند تا از ارتفاع اتاق، نهایت استفاده را ببرید.

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو هتلی

۵- مبل تخت شو

مبل‌های تخت شو از بهترین انواع تخت خواب برای فضاهای کوچک هستند. البته شما می‌توانید از این مبل‌ها در یک پذیرایی معمولی نیز استفاده کنید و مثلا، در هنگام تماشای تلویزیون، خیلی راحت دراز بکشید. به علاوه، اگر اتاق مهمان ندارید، مبل‌ تختخواب شو، از بهترین گزینه‌ها برای پذیرایی از مهمانانی هستند که شب پیش شما می‌مانند.

مبل های تخت شو، زمانی که در حالت تخت باشند، فضای بسیار زیادی دارند و به راحتی می‌توانند جای یک تخت دو نفره را بگیرند.

۶- تخت خواب تاشو دیواری کلاسیک

تخت مورفی کلاسیک، نوع دیگری از تخت خواب برای اتاق کوچک است که به ویژه برای زوج‌هایی که اتاق خواب کوچکی دارند، مناسب می‌باشد. تخت تاشو دیواری کلاسیک می‌توانید یک نفره نیز باشد ولی معمولا این تخت‌ها دارای طراحی دو نفره هستند. در واقع، قرار دادن یک تخت دو نفره در یک اتاق کوچک، بسیار دشوار است. با این حال، تخت مورفی کلاسیک، این امکان را به شما می‌دهد تا یک تخت دو نفره را در اتاقی تقریبا هم اندازه خود تخت قرار دهید و وقتی از آن استفاده نمی‌کنید، با تا کردن آن به سمت دیوار، از فضای اتاق خود برای فعالیت‌های روزانه استفاده کنید.

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو بیمارستانی

۷- تخت خواب قفسه دار

اگر علاقه‌ای به تخت طبقاتی دارای میز تحریر ندارید، تخت قفسه‌ای نیز می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. با استفاده از تخت قفسه‌ای، نیازی به قرار دادن یک قفسه برای کتاب و دیگر وسایل در اتاق کوچک خود ندارید و تا حدی در فضای اتاق، صرفه جویی می‌شود.

به علاوه، اگر دوست دارید کتاب‌ها و دیگر وسایل شما در هنگامی که در تخت هستید، در دسترس شما قرار داشته باشند و خیلی راحت از آن‌ها در تخت خود استفاده کنید، تخت قفسه‌ای، انتخاب خیلی خوبی برای شما است.

شما می‌توانید در قفسه‌های این نوع تخت، کتاب‌ها و وسایل تزئینی خود را قرار دهید و از کشوها و کمد‌های آن برای نگه داشتن پتوها، ملحفه‌ها و لباس‌های راحتی خود، استفاده کنید.

۸- تخت خواب بلند دارای کشو و کمد

نوع دیگر تخت خواب برای اتاق کوچک، تخت خواب بلند دارای کشو و کمد است. در این نوع تخت خواب بلند، یک تخت یک نفره در بالا قرار می‌گیرد که از یک سو، با نردبان به آن دسترسی دارید و در زیر تخت، یک دراور قرار دارد که می‌تواند با چندین کمد و قفسه نیز همراه باشد.

با خرید این نوع تخت خواب طبقاتی، نیازی به قرار دادن یک دراور حجیم در اتاق خواب کوچک خود ندارید.

۹- تخت خواب گوشه‌ای

قرار دادن یک تخت خواب معمولی با یک تاج تخت در یک سو در یک گوشه دیوار، از نظر زیبایی‌شناسی، چندان جذاب نیست و در صورتی که به دلیل اندازه کوچک اتاق خواب خود، مجبور به این کار شوید، بهتر است یک تخت خواب گوشه‌ای بخرید. این نوع تخت خواب، از دو سمت دارای تاج است و وقتی آن را در یک گوشه اتاق قرار می‌دهید، نه تنها با اصول زیبایی‌شناسی تناقضی ندارد، بلکه فضای اتاق خواب شما را زیباتر نیز می‌کند.

بعضی از تخت خواب‌های گوشه‌ای، کمی مرتفع هستند و در زیر آن‌ها، کشوها، کمدها و قفسه‌هایی کار می‌شود که می‌توانید وسایل خود را در آن‌ها قرار دهید.

۱۰- تخت خواب پلکانی

با اینکه تخت‌‌های دو طبقه دارای نردبان، به شما در حداکثر استفاده از ارتقاع اتاق کمک می‌کنند، اما بالا رفتن از نردبان کمی سخت و برای بچه‌ها، غیر ایمن باشد. تخت خواب‌های پلکانی، نوع دیگری از تخت برای اتاق کوچک هستند که به جای نردبان، پلکان دارند و می‌توانند به جای یک تخت یک نفره در پایین، دارای یک تخت دو نفره در پایین و یک تخت یک نفره در بالا باشند.

بالا رفتن از پلکان، خیلی راحت‌تر و ایمن‌تر از بالا رفتن از نردبان است. همچنین، اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید فرزند شما گاهی اوقات در اتاق خواب، پیش شما بخوابد (مثلا یک فرزند بیمار دارید که باید گاهی اوقات تمام شب را مراقبش باشید) می‌توانید یک تخت طبقاتی پلکانی سه نفره بخرید.

۱۱- تخت تاشو کامپکت

یکی از انواع تخت خواب برای اتاق کوچک که فضای بی‌نهایت کمی اشغال می‌کند، تخت تاشو کامپکت است. این نوع تخت، علاوه بر اینکه در حالت بسته، فضای بسیار کمی اشغال می‌کند، بلکه وزن و حجم کوچکی دارد و کاملا پرتابل و قابل حمل است.

البته تخت‌های تاشو کامپکت، فقط برای یک نفر گنجایش دارند ولی خیلی هم راحت نیستند ولی خوابیدن روی آن‌ها، بهتر از خوابیدن روی زمین است.

۱۲- تخت خواب روزانه

یکی از بهترین انواع تخت خواب برای اتاق کوچک، تخت روزانه یا daybed است. می‌توانید از این تخت در طول روز به عنوان جایی برای نشستن استفاده کنید و در هنگام خواب فقط کافی است بالش را از ضلع طولی به یکی از اضلاع عرضی جا به جا کرده و روی آن بخوابید.

تخت خواب‌های روزانه نسبت به تخت مبل‌های تخت شو و تخت خواب‌های مورفی، قیمت پایین‌تری دارند و در فضاهای کوچکتری جا می‌شوند.

بعضی از انواع تخت روزانه، دارای یک تخت خواب کشویی در زیر خود هستند و اگر یک مهمان داشته باشید که بخواهد شب پیش شما بماند، می‌توانید تخت کشویی زیر آن را باز کنید تا به دو تخت تبدیل شود.

۱۳- تشک جک دار

اگر یک اتاق کوچک در منزل خود دارید که می‌خواهید از فضای آن در طول روز استفاده کنید و نمی‌توانید آن را با یک تخت خواب پر کنید، می‌توانید برای خوابیدن در آن اتاق، از یک تشک جک دار به جای تخت استفاده کنید. این نوع تشک دارای جک‌هایی است که با باز کردن آن‌ها، تشک به اندازه یک تخت از زمین ارتفاع می‌گیرد و می‌توانید کاملا استاندارد روی آن بخوابید و کاملا استاندارد از تشک خارج شوید و عملا هیچ فرقی با یک تشک روی تخت خواب ندارد. زمانی که از خواب بیدار شوید، می‌توانید جک تشک را بخوابانید و آن را یا درون یک کمد دیواری یا در کنار یک دیوار به صورت عمودی قرار دهید و از فضای اتاق، استفاده کنید.

۱۴- تخت کلاسیک کشودار

این نوع تخت خواب برای اتاق‌های خیلی کوچک مناسب نیست اما اگر کمی فضای بیشتر برای وسایل و لباس‌های خود نیاز دارید، می‌توانید با خرید یک تخت کلاسیک که در زیر تشک دارای چندین کشو باشد، مشکل خود را حل کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله، ۱۴ تخت مناسب برای فضاهای کوچک را به شما معرفی کردیم. هر کدام از این تخت‌ها، کاربردهای خود را دارند. بعضی از این تخت‌ها، مثل تخت‌های دو طبقه برای اتاق کودکان و اتاق مهمان و بعضی مثل تخت مورفی کلاسیک، برای زوج‌ها مناسب می‌باشند. شما در انتخاب یک تخت خواب برای اتاق کوچک باید ابعاد اتاق و نوع کاربری آن را کاملا در نظر بگیرید.

منبع: مبلینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید