صندلی تخت شو بیمارستانی دستاوردی برای رفاه بیشتر در بیمارستان ها

صندلی تخت شو بیمارستانی دستاورد جدیدی است که اهالی فن و صنعت در زمینه پزشکی در راستای ارتقا وضعیت بهداشت و درمان به آن دست یافته اند. این صندلی تخت شو بیمارستانی با امکان تخت شدن می تواند قابلیت بسیار زیادی در خدمت طراحان فضاهای درمانی برای استفاده از فضاهای کم قرار دهند و این امکان را بدهد که در ابعادهای کم فضا بیشترین کاربری را داشت. این موضوع بر کسی پوشیده نیست که همواره یکی از کمبودها در بیمارستان های کشور، امکانات فیزیکی و تجهیزات بوده است و در وهله بعد کمبود سایر امکانات حس می شود. تا جایی که بارها این صحنه را دیده اید که در پیک کارهای بیمارستان برخی همراهان بیمار در وضعیت نامناسبی در صف خدمات درمانی منتظر هستند.

صندلی تخت شو بیمارستانی

بیمارستان یکی از فضاهای درمانی است که بدون شک با چالش های حضور در  آن مواجه شده اید، یک روز عادی  را تصور کنید که در یک بیمارستان انبوهی از مریض ها و همراهان آنها در انتظارند تا توسط کادر درمان، ویزیت شوند و به مشکلات آنها رسیدگی شود، اولین تقاضایی که افراد مراجعه کننده به بیمارستان از این مجموعه خدماتی درمانی دارند این است که در شرایطی که فرد بیمار و ناخوش احوال به آنجا مراجعه نموده است، امکانات رفاهی برایش فراهم شود تا با فراغ بال به ادامه درمان خود فکر کند. یکی از این لوازم تخت وصندلی است که در اختییار آنها قرار می گیرد تا در مدت حضور در بیمارستان آسایش اولیه را بدست آورند.

محدودیت هایی که با صندلی تخت شو برطرف می شود

اما دو محدودیت در رابطه با این مسئله وجود دارد، اول کمبود فضا از نظر مساحت و دیگری کمبود این لوازم یعنی تخت و صندلی که یک گزینه برای برطرف نمودن این کمبود با کمترین هزینه یک محصول دو کاره است.  یعنی صندلی تخت شو، عمدتا مسئله تخت بستری برای بیمارستان یک موضوع اساسی است به طوریکه بارها این صحنه مشاهده شده است که نه تنها همراهان مریض صندلی برای نشستن نداشته اند بلکه بیماران نیز برای استفاده از تخت های بیمارستان اولویت بندی شده اند و همین مسئله سبب شده که خاطره نه چندان خوبی در ذهن مراجعه کنندگان به فضاهای درمانی باقی نمانده باشد و علاوه بر رنج درگیری با بیماری خستگی و نارضایتی را نیز به فرد تحمیل می کند. چه بسا کیفیت درمان نیز متاثر از این مسئله نیز کاهش یابد.

ویژگی های صندلی تخت شو بیمارستانی

اما آنچه که سبب می شود مشکلات رفاهی از این قبیل در جایی متوقف شود، رشد تکنولوژی و فناوری است و این چالش در اماکن در مانی و بهداشتی اکنون با این راهکار تقریبا به صورت بالقوه حل شده است زیرا این موضوع راهکاری را در اختیار مدیران بخش درمان قرار داده است که از طریق آن می توانند با تهیه صندلی های تخت شو به صورت همزمان دغدغه رفاهی بیماران و همراهان آن ها را برطرف کنند. این صندلی ها که غیر از بیمارستان ها در سایر اماکن اداری، مسکونی و رسمی کاربرد دارد ،برخی ویژگی ها را دارد که سبب متمایز شدن آنها از هر راهکار جایگزین دیگر می شود، این صندلی از نظر فنی دارای مشخصات زیر است.

این صندلی تخت شو بیمارستانی هنگامی که کاربری شان تغییر می کند و به تخت خواب تبدیل می شود، طولی  معادل 200 سانتی متر و عرض 50 سانتی متری دارد که برابر با  استانداردهای یک تخت است. دارد و قطعات آن به گونه ماهرانه ای با داشتن مفصل های فلزی به یکدیگر متصل شده است که در زمان لزوم به راحتی می توان آن را تغییر داد و به شکل یک تخت برای استراحت درآورد.

با در نظر گرفتن فضای پر از استرس بیمارستان که متاثر از احوال مراجعه کنندگان آن است، آنگاه وجود صندلی های تخت شو را می توان مانند یک حلال دانست که می تواند فضا را برای پزشکان، پرستاران و بیماران و همراهان آن ها از تنش های عصبی دور کند و زمینه درمان در فضایی بدون تنش های روانی را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید