روش شستشوی مبل تختخواب شو

استفاده از بهترین و مناسب‌ترین روش شستشوی مبل تختخواب شو بسیار مهم است. برای اینکه مبل‌ها همیشه مرتب و تمیز به نظر برسند، حتما گردگیری صحیحی داشته باشید. مبل‌ها را به خوبی گردگیری و جارو کنید و حتما لای درزها را نیز جارو کنید. بعد از جارو، حتما از برس برای دادن جلوه بهتر به مبل استفاده کنید.

از مبل‌های تخت خواب شو زیاد استفاده می‌شود (به خاطر ویژگی چند کاربردی آن). نشستن،خوابیدن، خوردن غذا و نوشیدنی روی مبل، خوردن تنقلات روی مبل و تماشای تلویزیون، بازی کردن کودکان، همه این موارد یعنی اجتناب ناپذیر بودن جلوگیری از لکه‌ها.

ممکن است بعد از یک روز کاری سخت ترجیح بدهید که غذای خود را هنگامی که به مبل لم داده‌اید، بخورید (که امیدوارم از این دسته از آدم‌ها نباشید)، که این خود باعث ریختن نوشیدنی و غذا روی مبل و در نتیجه لک شدن مبل می‌شود.

روش شستن مبل تختخواب شو

 اگر کودکی در خانه داشته باشید که دیگر وضعیت مبل‌ها بسیار بحرانی‌تر می‌شود. آنها پر جنب و جوش هستند و از قوانین پاکیزگی پیروی نمی‌کنند. در نتیجه وجود کودکان در خانه باعث می‌شود، مبل‌ها زودتر و بیشتر کثیف شوند.

علاوه بر این حتی اگر شما وسواس زیادی روی تمیزی مبل تختخواب شو خود به خرج دهید و خانواده خود را به شدت برای استفاده از مبل کنترل کنید، باز هم نمی‌توانید به طور کامل از کثیف شدن مبل‌ها جلوگیری کنید. در نتیجه با توجه به وضعیت خانواده شما، شما نیاز خواهید داشت که هر چند مدت یکبار مبل‌های خود را تمیز کنید.

پیشنهاد اول ما برای شستن مبل، سپردن آن به متخصص این کار است. پس در صورت امکان برای شستشوی مبل‌های تختخواب شو، آن را به مراکز معتبر بدهید. آنها با توجه به اطلاعات و تجربه‌ای که دارند، از بهترین روش شستشوی مبل‌ تختخواب شو استفاده می‌کنند.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو یک نفره

شستشوی مبل تختخوابشو

اما حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند و ممکن است بعد از سپردن مبلمان خود به یک مرکز معتبر برای شستشو، با ریختن یک لیوان نوشابه روی آن و یا افتاده تکه‌ای غذای چرب روی مبل، مجبور باشید خود دست به کار شوید و از یک روش شستشوی مبل تختخواب شو برای از بین بردن لکه‌ها، استفاده کنید. اگر شما به هر دلیلی ترجیح می‌دهید که خودتان مبلتان را تمیز کنید، با ما همراه باشید.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو دو نفره

نکات مهم برای تمیز کردن مبل

  • اگر بر اثر ریختن نوشیدنی یا غذا و یا هر دلیل دیگری مبل شما دچار لکه شد، آن را همان لحظه تمیز کنید. تمیز کردن لکه‌های قدیمی بسیار سخت خواهند بود.
  • حتما قبل از تمیز کرد مبل تختخواب شو، آن را کامل گردگیری و جارو کنید، غبار و گرد و خاک را به طور کامل محو کنید و درزها را نیز فراموش نکنید.
  • اگر جنس بدنه یا پایه‌های مبل شما از چوب است، حتما دقت کنید که آب یا مواد شوینده به چوب‌ها نریزد. خیس شدن چوب باعث می‌شود که به مرور زمان چوب‌ها پوسته پوسته و بعد از مدتی دچار ترک شود.
  • همراه بعضی از مبل‌ها کاتالوگ یا یک بروشور به شما تحویل داده می‌شود که حتما آن را مطالعه کنید. در این بروشورها اطلاعات زیادی درباره انتخاب بهترین روش شستشوی مبل تختخواب شو، وجود دارد. شستشو بعضی از پارچه‌ها حتی با آب ممکن است باعث آسیب به آنها شود. علائم اختصاری که روی کاتالوگ مبل‌های تختخواب شو می‌باشد، مشخص می‌کند که آیا می‌توانید از آب برای شستشو استفاده کنید، دمای آب چند درجه باشد، چه نوع شوینده‌ای مناسب‌تر است و…
  • اگر مبل کاتالوگ نداشت، فروشنده اطلاعات لازم را هنگام خرید در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • بهتر است برای تمیز کردن مبل از اسفنج استفاده کنید. بهترین نوع اسفنجی که شما می‌توانید استفاده کنید، یورتان است که از اسفنج‌های معمولی سنگین‌تر است.
  • تمیز کردن بیش از اندازه مبل با مواد شوینده، به مبل آسیب می‌زند. پس در شستشو مبل تختخواب شو خود زیاده‌روی نکنید.

روش شستشوی مبل تختخواب شو

انواع روش شستشوی مبل تختخواب شو

حتما قبل از تمیز کردن مبل نکات بالا را مطالعه کنید و اقدامات لازم مانند گردگیری را انجام دهید. برای تمیز کردن مبل می‌توانید از روش‌های زیادی استفاده کنید، تعدادی از این روش‌ها را، در زیر برای شما آورده‌ایم.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو هتلی

استفاده از بخارشو

امروزه استفاده از وسایل جدید و تکنولوژی جای خود را به روش‌های سنتی داده است. شما می‌توانید به جای استفاده از دست و اسفنج برای تمیز کردن و شستشو مبل تختخواب شو خود، از بخارشو استفاده کنید. تمیز کردن با این روش بسیار ساده و سریع است و پارچه مبل را بسیار تمیز می‌کند.

چه روشی برای شستشو مبل مناسب است

آب ولرم و شامپو

برای استفاده از این روش شستشوی مبل تختخواب شو، شامپو را با آب ولرم مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک ابر یا اسفنج، کف روی این مواد را به آرامی روی مبل خود بکشید. سپس با استفاده از یک اسفنج یا ابر مرطوب کف‌ها را پاک کنید و سپس برای خشک کردن مبل از یک اسفنج خشک استفاده کنید.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو بیمارستانی

سپردن به مراکز شستشو

همانطور که قبلا نیز گفته شد، بهترین و مطمئن‌ترین روش شستشوی مبل تختخواب شو، سپردن آن به مراکز معتبر است. این مراکز با استفاده از دستگاه‌های مدرن و مناسب می‌توانند مبلمان شما را بسیار تمیز کنند.

مراکزی هستند که این کار را در خانه شما نیز انجام می‌دهند و نیازی نیست که نگران حمل و جابه جایی مبل‌ها باشید. بعد از اینکه کار شستشو این مراکز تمام شد حتما از سشوار برای خشک کردن مبل استفاده کنید. این کار از چروک شدن مبل جلوگیری می‌کند.

روش های شستشوی مبل تختخواب شو

استفاده از شامپو فرش

محصولات متنوعی تحت عنوان شامپو فرش در بازار موجود است. اما شما در استفاده از این روش شستشوی مبل تختخواب شو باید دقت کنید که نوع مناسبی از شامپو فرش را تهیه کنید. حتما از اصل بودن این ماده شوینده اطمینان حاصل کنید. نوع نانو شامپو فرش نسبت به نوع معممولی آن مناسب‌تر است. قبل از اینکه از این محلول برای تمیز کردن کامل مبل تختخوابشو استفاده کنید، روی یک تکه از مبل امتحان کنید و مطمئن شوید که با پارچه مبل شما سازگار است و مبل شما رنگ نمی‌دهد.

استفاده از آبلیمو و جوش شیرین

اگر جنس پارچه مبل شما مخمل است برای شستشوی آن می‌توانید از این روش شستشوی مبل تختخواب شو استفاده کنید. برای این کار یک پیمانه آبلیمو و دو قاشق جوش شیرین را مخلوط کنید. پارچه نرم یا اسفنج را آغشته به این مواد کنید و سپس روی مبل و در جهت خواب مبل بکشید. بعد از تمیز کردن مبل از سشوار برای خشک کردن استفاده کنید.

شستن مبل تختشو

پاک کردن لکه‌های مبل و تشک

پاک کردن لکه نوشیدنی‌ها

اگر نوشابه یا نوشیدنی دیگری روی مبل شما ریخت، سریعا کمی نمک روی آن بریزید و بعد از مدتی با یک پارچه آن را تمیز کنید و سپس نمک‌ها را جمع کنید.

پاک کردن لکه چربی

برای زدودن لکه چربی می‌توانید از محلول نمک و الکل استفاده کنید.

شستن مبل تخت خواب شو

استفاده از آب اکسیژنه

 می‌توانید آب اکسیژنه را برای استفاده از این روش شستشوی مبل تختخواب شو، از داروخانه تهیه کنید. آن را روی لکه بریزید و همانطور که قلقل می‌کند با دستمال تمیز و خشک لکه را پاک کنید. این کار لکه را کاهش می‌دهد اما به کلی از بین نمی‌برد.

استفاده از مایع شوینده

 دو قاشق مایع را در نیم لیتر آب حل کنید. یک پارچه را آغشته به این محلول  کنید و سپس روی لکه قرار دهید. بعد با برس لکه را پاک کنیم. با یک پارچه مرطوب آن را کف را از روی مبل تختخواب شو جمع کنید و سپس با پارچه خشک آن را خشک کنید.

روش شستشو مبل تختخواب شو

استفاده از نمک

برای استفاده از این روش شستشوی مبل تختخواب شو و زدودن لکه از مبل، نمک را در آب حل کنید و سپس در ظرف اسپری بریزید، سپس روی لکه اسپری کنید. سپس مانند موارد قبل از پارچه مرطوب و خشک استفاده کنید

استفاده از جوش شیرین

 جوش شیرین را در آب سرد مخلوط کنید و سپس با پارچه روی لکه به مدت 30 دقیقه بمالید.

روش مناسب شستشوی مبل تخت شو

سخن آخر

از مبل های تختشو در خانه استفاده زیادی می‌شود و به همین دلیل در معرض آلودگی و لکه‌ها قرار دارند. این نوع مبل‌ها از جنس‌های مختلفی هستند، در نتیجه قبل از تمیز کردن آن با هر کدام از روش‌های بالا حتما از مناسب بودن آن روش شستشوی مبل تختخواب شو، برای نوع پارچه مبل خود اطینان حاصل کنید.

 تمیز کردن مبل از گرد و غبار و آلودگی، جلوه خاصی به مبل و در نتیجه خانه شما می‌دهد، اما به هیچ عنوان در تمیز کردن مبل زیاده روی نکنید. همچنین اگر شما قصد خرید مبل تختخواب شو را دارید میتونید به مقاله 5 نکته طلایی در هنگام خرید مبل تختخواب شو مراجعه کنید.

یک نظر در “روش شستشوی مبل تختخواب شو

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید