راهنمای انتخاب رنگ مبل

انتخاب رنگ مبل یکی از مواردی است که هنگام خرید مبل به آن توجه زیادی می‌شود. مبل یکی از وسایل گران قیمت است و با توجه به هزینه‌ای که می‌شود و سال‌های زیادی که از آن استفاده می‌شود، نیازمند توجه ویژه‌ای است.

شما می‌خواهید از خانه خود لذت ببرید و مبل یکی از وسایل بزرگ منزل است، که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی، روح و جذابیت خانه دارد و شما باید آن را دوست داشته باشید، پس مهم است که در انتخاب رنگ مبل اطلاعات کافی و لازم را داشته باشید.

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو

انتخاب بهترین رنگ مبل

برای انتخاب یک رنگ مناسب برای مبل، باید زمان بگذارید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سال‌ها از مبل استفاده می‌کنید، باید در انتخاب رنگ وسواس بیشتری به خرج دهید تا در صورت تغییر دکوراسیون بتوانید آن را به راحتی با وسایل جدید ست کنید.

 مبل یکی از عناصر خانه است که رنگ خانه را مشخص می‌کند. اگر قصد خرید یک دست مبلمان برای جهیزیه خود دارید و یا می‌خواهید مبلمان خود را عوض کنید، مطالب زیر به شما در انتخاب رنگ مبل مناسب کمک می‌کند.

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو یک نفره

 

انتخاب رنگ مبل

برای انتخاب رنگ مبل، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

موارد زیادی است که شما باید در انتخاب رنگ مبل، مد نظر قرار دهید. در زیر چند مورد از این نکات برای شما آورده شده است. توجه کنید که یکی از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید، توجه به علایق خود شماست. پس مطالب این مقاله را در کنار علایق خود قرار دهید و بهترین انتخاب را برای رنگ مبل خود داشته باشید.

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو دو نفره

نور

یکی از نکات مهم در انتخاب رنگ مبل، توجه به میزان نور در خانه می‌باشد. اگر فضای منزل شما بزرگ است، شما می‌توانید از رنگ‌های تیره و روشن استفاده کنید.

اما اگر فضای خانه شما کوچک است، برای اینکه خانه تیره و دلگیر نشود، شما باید مبل‌هایی با رنگ روشن خریداری کنید. انتخاب رنگ سفید و یا شیری برای مبلمان فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. این رنگ‌ها نور را منعکس می‌کنند، که باعث روشن‌تر شدن فضای خانه می‌شود.

انتخاب رنگ مبل برای خانه

روحیات

افرادی که کار تخصصی دکوراسیون منازل را به عهده دارند، علاوه بر استفاده از نکات دکوراسیون برای انتخاب رنگ مناسب، به روحیات و خلقیات افراد نیز دقت می‌کنند. پس شما هم به احساس خود رجوع کنید و ببینید با توجه به شناختی که از خود دارید، بهترین انتخاب برای رنگ مبلمان خانه شما چیست.

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو هتلی

زمان تعویض مبلمان

بسیاری از افراد، بعد از یک مدت کوتاه مبلمان خود و یا پارچه و رویه مبل را تعویض می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، می‌توانید هر رنگی که دوست دارید خریداری کنید. اما اگر قصد دارید سال‌ها از آن استفاده کنید، به هیچ عنوان رنگی مانند قرمز روشن را انتخاب نکنید. چون رنگ‌های خاص و برجسته‌ای مانند قرمز خیلی زود شما را خسته می‌کنند و همچنین به راحتی با دیگر اجزا خانه هماهنگ نمی‌شوند.

انتخاب رنگ مبل تیره

نور گیر بودن منزل

اگر خانه شما نورگیر است، رنگ تیره نخرید. نور مستقیم خورشید باعث کم رنگ شدن و از بین رفتن رنگ مبل‌های تیره می‌شود. شما باید مبل‌هایی با رنگ روشن خریداری کنید.

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو بیمارستانی

افراد خانواده

اگر خانواده‌ای پر جمعیت دارید و یا فرزندان شما کم سن و سال هستند، رنگ‌های روشن نمی‌توانند انتخاب مناسبی باشند. شما نمی‌توانید به طور مداوم خانواده خود را کنترل کنید. پس در انتخاب رنگ مبل، رنگ‌های چرک تاب را مد نظر قرار دهید و مطمئن شوید که امکان شستشوی مبل نیز باشد.

انتخاب رنگ مبل مناسب

کاربرد مبل

کاربرد مبل نیز در انتخاب رنگ مبل تاثیر می‌گذارد. اگر شما می‌خواهید مبلی خریداری کنید که در سالن برای دور هم جمع شدن خانواده از آن استفاده کنید، می‌توانید از رنگ‌های روشن و تک رنگ استفاده کنید. ولی اگر برای فضاهای رسمی و اداری مبل خریداری می‌کنید، رنگ‌هایی مانند قرمز و یا بنفش را انتخاب کنید.

رنگ مبل زیبا

پیشنهاداتی برای انتخاب رنگ مبل هماهنگ با اجزا خانه

  • یک راه برای انتخاب رنگ مبل، هماهنگ کردن آن با دیگر اجزا خانه است. در ادامه چند پیشنهاد برای انتخاب رنگ مبل با توجه به اجزا خانه برای شما آورده ایم:
  • می‌توانید رنگ مبل را با رنگ پرده‌های خانه خود ست کنید.
  • هماهنگ کردن رنگ مبل با رنگ دیوار یکی دیگر از پیشنهاداتی است که در انتخاب رنگ مبل بسیار استفاده می‌شود.
  • اگر دوست دارید رنگ سال را به خانه خود بیاورید، با توجه به بزرگ و در دید بودن مبلمان، می‌توانید رنگ مبل را با توجه به رنگ سال انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید رنگ مبل‌ها جذاب و متفاوت باشد، می‌توانید رنگ مبل‌های تکی را متفاوت ولی هماهنگ با مبل‌های چند نفره انتخاب کنید.

رنگ مبل خاکستری

چه رنگی را برای مبلمان خانه انتخاب کنیم؟

اگر قصد تعویض مبلمان خود را دارید، برای انتخاب رنگ مبل مناسب می‌توانید از پتو و یا پارچه استفاده کنید. پتو و یا پارچه‌ای همرنگ با رنگی که در ذهن خود دارید تهیه کنید و آن را روی مبل‌ها بکشید و سپس بررسی کنید که آیا این رنگ مناسب منزل شما هست یا خیر.

انتخاب رنگ مبل مناسب و هماهنگ با رنگ‌های دیگر ممکن است برای شما سخت باشد، شما می‌توایند از چرخه رنگ برای ست کردن رنگ‌ها کمک بگیرید.

استفادi از چرخه رنگ برای رنگ مبل

اگر کف سالن شما چوبی است رنگ بژ برای مبل بسیار مناسب است.

اگر کف خانه شما تیره است، به هیچ عنوان، مبل‌هایی با رنگ تیره خریداری نکنید. اگر اصرار به خرید رنگ تیره دارید، مبلی انتخاب کنید که پایه‌ها و بدنه آن استیل یا چوب به رنگ روشن باشد، که فضایی روشن بین کف تیره و مبل با رنگ تیره ایجاد کند. یا اینکه از فرشی استفاده کنید که رنگش روشن باشد.

رنگ مبل روشن

انتخاب مبل به رنگ روشن بسیار مناسب است، اما همانطور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره شد، اگر فرزندان شما کم سن هستند، نمی‌توانید از کثیف شدن مبل‌هایی با رنگ روشن جلوگیری کنید.

مبل سفید هیچگاه از مد نمی‌افتد و علاوه بر آن ظاهری شیک و زیبا به خانه شما می‌دهد و می‌توان آن را با وسایل و رنگ‌های دیگر در خانه ست کرد. ولی همانطور که قبلا ذکر شد، هنگام خرید به قابل شستشو بودن مبل با رنگ روشن یا سفید دقت کنید.

اگر شما مبلی با رنگ کرمی انتخاب کنید که جنس آن حالتی بافت دار دارد، می‌توانید آن را با رنگ‌های آبی تیره، سیاه، قرمز و خاکستری هماهنگ کنید.

رنگ مبل

در گذشته مبل‌های به رنگ قهوه‌ای طرفداران زیادی داشت. البته این رنگ هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده است. مبل‌هایی با رنگ قهوه‌ای روشن و یا شتری را می‌توان با آبی، سیاه و رنگ‌های پاییزی هماهنگ کرد.

رنگ خاکستری امروزه نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. این رنگ بسیار شیک و کلاسیک است و امروزه جای رنگ پر طرفدار قهوه‌ای را گرفته است.

یکی دیگر از طیف رنگ‌ها برای انتخاب رنگ مبل، رنگ‌های خنثی هستند. شیری، کرم، سفید و طیف خاکستری رنگ‌های خنثی هستند که به آسانی با هر رنگی هماهنگ می‌شوند و طرفدارادن زیادی نیز دارند.

رنگ مبل مناسب

سخن آخر

شما هزینه زیادی برای خرید مبل پرداخت می‌کنید و می‌خواهید مدت زیادی را با مبل‌ها زندگی کنید، پس در انتخاب رنگ مبل دقت کافی و لازم را به خرج بدهید تا بتوانید از داشتن مبلی زیبا و خوش رنگ و هماهنگ با فضا و لوازم منزل خود لذت ببرید.

یک نظر در “راهنمای انتخاب رنگ مبل

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید