کاربرد صندلی تختخواب شو در بیمارستان ها

در مقاله قبلی کارایی مبل های تختخواب شو در زمان پیک هتل را برسی کردیم، در این مقاله میخواهیم کاربرد صندلی تختخواب شو در بیمارستان ها را برسی کنیم.همان طور که در مقاله قبلی گفتیم، یکی از

مکان هایی که در آنها میتوان از صندلی های تخت خواب شو استفاده کنیم بیمارستان ها هستند، که در ادامه به برسی کاربرد صندلی های تختخواب شو در بیمارستان ها میپردازیم.

کاربرد صندلی تختخواب شو در بیمارستان ها

کاربرد صندلی تختخواب شو در بیمارستان ها

ویژگی های صندلی تختخواب شو مناسب یک بیمارستان

اول از همه بیایید به برسی ویژگی های این صندلی ها بپردازیم، صندلی های تختخواب شو در بیمارستان ها باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

  1. چرخ دار باشد.
  2. سبک و قابل حمل باشد.
  3. راحت و آسان باز و بسته شود.
  4. قابلیت شستشو و ضد عفونی شدن را داشته باشد.
کاربرد صندلی تختخواب شو در بیمارستان ها

صندلی تختشو بیمارستانی مبلینت

1- چرخ دار باشد

این که ما بتوانیم یک صندلی را راحت از گوشه اتاق به سمت دیگری جابجا کنیم فقط با داشتن چرخ امکان پذیر است، و به همین منظور اکثر صندلی های تختخواب شو که برای بیمارستان ها ساخته میشوند دارای چرخ هستند که همراه بیمار یا خود بیمار به راحتی بتواند آن را جابجا کند.

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو یک نفره

 

2- سبک و قابل حمل باشد.

برای جابجایی یک صندلی تختخواب شو مناسب بیمارستان فقط داشتن چرخ کافی نیست اگر صندلی ما سنگین باشد حتی با وجود چرخ هم، افراد نمیتوانند ان را به حرکت در بیاورند. و این یک عیب بزرگ برای صندلی تختخواب شو ما محسوب میشود، به همین دلیل سبک و قابل حمل بودن هم یکی دیگر از ویژگی های مهم برای صندلی تختخواب شو برای بیمارستان ها است.

 

3- راحت و آسان باز و بسته شود.

همان طور که میدانید بیمارستان ها پر از افرادی است که از سراسر شهر یا شهر ها و شهرستان های دیگر برای مداوای بیماران خود به انجا می آیند، یعنی ما در بیمارستان ها شاهد همه نوع افرادی از سراسر اقشار جامعه هستیم. حال اگر در بین افراد، فردی از قشر کم سواد جامعه باشد و به خوبی نتواند با صندلی تختخواب شو اتاقش در بیمارستانتان کار کند، همیشه از پرستاران یا دیگر کارکنان بیمارستان میخواهد تا کارهایش را انجام دهند، و بزرگترین عیب انجاست که حتی کارکنان هم کار با این صندلی ها را بلد نباشند.

 

در حالت معمولی اگر کارکنانتان هم کار با این صندلی ها را بلد باشند، همراهان بیماران مختلف دائم از کارکنان بیمارستان میخواهند که برایشان صندلی را به تخت و تخت را به صندلی تبدیل کنند. در نگاه اول بد نیست اما اگر با دقت بیشتری به موضوع نگاه کنیم متوجه میشویم که، با این کار وقت کارکنان ما تلف میشود و در برخی از موارد انها دیگر وقت انجام دادن کار های مهم را هم پیدا نمکنند و جان برخی از افراد به خطر میافتد. پس آسان بودن باز و بسته شدن هم یکی دیگر از ویژگی های این صندلی های محسوب میشود.

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو دو نفره

 

4- قابل شستشو و ضد عفونی شدن باشد.

بیمارستان یکی از مراکزی است که در آن رعایت بهداشت بسیار مهم است. مخصوصا چون مکانی عمومی است و اکثرا بیماران در آن نگهداری میشوند. اگر بهداشت در این مراکز به خوبی رعایت نشود، این مراکز نتیجه عکس بر روی بیماران دارند.

مبل تختخوابشو یکنفره الیز عرض 70

مبل تختخوابشو یکنفره الیز عرض 70

مثلا بیماری برای عمل زانو به بیمارستان می آید و در یک اتاق با یک بیمار دیگر نگهداری میشود، بیماران هم اتاقی انها آنفولانزا دارد و از ان جایی که بهداشت به خوبی رعایت نمیشود و انفولانزا یک بیماری ویروسی است، بیمار ما که برای عمل زانو امده است هم به انفولانزا مبتلا میشود هنوز سرنوشت همراه بیمار که در این فضای الوده و غیر بهداشتی است هم معلوم نیست که به چه بیماری مبتلا شود.

 

در نتیجه صندلی های تختخواب شویی که برای بیمارستان ها تولید میشوند باید قابلیت شستشو و ضد عفونی شدن را داشته باشد، که توسط کارکنان و افراد بیمارستان به راحتی شستشو و ضدعفونی شوند. تا برای بیماران بعدی خطری ایجاد نکنند.

مشاهده بیشتر: مبل تختخواب شو هتلی

 

چرا باید از صندلی های تختخواب شو در بیمارستان ها استفاده کنیم؟

دلیل این امر کاملا واضح است، استفاده بهینه از فضای اتاق های بیمارستان و همچنین استفاده اسان و شستشوی راحت تر نسبت به صندلی ها و تخت های قدیمی همچنین راحتی بیشتر برای همراهان بیماران.

 

همچنین، امروزه تکنولوژی قسمت جدا نشدنی از زندگی امروزه ما انسانها است، تکنولوژی در بیشتر موارد به کمک انسان ها امده است. یکی از این موارد پزشکی بوده است.که با روی کار امدن پزشکی و پیشرفت علم بیشتر بیمارستان ها هم در حال بروز کردن وسایل پزشکی و … خود هستند.

کاربرد صندلی تختخواب شو در بیمارستان ها

به جز وسایل پزشکی مثل تخت های بیمارستانی و وسایل دیگر یکی از مواردی هم که باید همواره مورد توجه قرار بگیرد، دکوراسیون اتاق ها و وسایل داخل انهاست که به پیشرفت روند بهبودی بیماران کمک شایانی میکند.

 

 

همان طور که یک اتاق تمیز و مرتب در اعصاب و روان افراد تاثیر میگذارد یک اتاق به هم  ریخته و نامرتب هم در اعصاب انها تاثیر دارد. به صورتی که بیشتر افراد با دیدن یک اتاق تمیز حالشان بهتر میشود و به نوعی از ان اتاق انرژی مثبت دریافت میکنند و برعکس یک فرد وقتی با اتاق نامرتب روبه رو میشود از اتاق انرژی منفی میگیرد و در لحن حرف زدن و تصمیمات بعدی انها تاثیر میگذارد.

 

اتاق های بیمارستان هم از این قاعده مستثنی نیستند، مخصوصا که بعضی بیماری ها مانند انواع مختلف از سرطان ها نیاز به روحیه بالای شخص برای بهبودی دارند. که میتوانیم با ایجاد یک اتاق با فضا و دکوراسیون هر چه بهتر و زیباتر روند بهبودی بیماران را کاهش بدهیم.

 

 

 

آیا مبل تختخواب شو به جز بیمارستان در مکان های دیگری هم قابل استفاده است؟

بله!  این صندلی های کوچک که هم نقش صندلی و هم نقش تختخواب را برای اشخاص بازی میکنند را میتوانید در مکان های دیگری مانند:

  • هتل ها
  • منازل شخصی
  • و هر مکانی که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند.

کاربرد صندلی تختخواب شو در بیمارستان ها

استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که بعضی از این نوع صندلی ها مناسب بیمارستان ها طراحی شده اند و شما نمیتوانید انها را در مکان های دیگری استفاده کنید، اما شرکت های مختلف برای انواع کار ها صندلی تختخوب شو تولید میکنند، که شما میتوانید با مراجعه به انها از محصولاتشان آگاه شوبد.

مبل های تخت خوابشو

مبل های تخت خوابشو

فقط یک نکته در استفاده از این صندلی ها در مکان های کوچکی که مشکل کمبود فضا دارند:

اگر در مکان کوچکی که دارید از صندلی های تختخواب شو استفاده میکنید،باید نحوه چیدمان مبل های تختخواب شو را طوری تنظیم کنید و که در حالت تختخواب هم بتوان از این صندلی ها استفاده کرد. به عبارت دیگر باید برای این صندلی ها فضایی به اندازه یک تخت خواب بگذارید تا در حالت تختخواب هم به آسانی قابل استفاده باشند.

کاربرد صندلی تختخواب شو در بیمارستان ها

سخن اخر

در ابتدای مقاله به برسی مزایا و چرایی استفاده از صندلی های تختخواب شو در بیمارستان ها پرداختیم و مشخص شد که هر صندلی باید دارای ویژگی هایی باشد، که همه موارد ان را در همین مقاله توضیح دادیم و بعد به یک پرسش با عنوان “چرا باید از صندلی های تختخواب شو در بیمارستان ها استفاده کرد؟” پاسخ دادیم و بعد به سراغ استفاده از صندلی تخت شو بیمارستانی در مکان های دیگری مثل منازل و … پرداختیم.

یک نظر در “کاربرد صندلی تختخواب شو در بیمارستان ها

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید