راهنمای انتخاب مبل بیمارستانی

انتخاب مبل بیمارستانی به عنوان مکانی با شرایط خاص، نیازمند توجه و دقت خاصی است. بیمارستان‌ها عموما به عنوان فضایی دلگیر، خسته کننده، سرد و بی روح شناخته می‌شوند. جایی که اگر شما بیمار، همراه بیمار و یا حتی پرسنل بیمارستان باشید، انتظار می‌رود که اوقات سختی را از نظر روحی و جسمی بگذارنید.

اما امروزه برخلاف باورهای ما، دکوراسیون و فضای بیمارستان‌ها بسیار بهبود پیدا کرده است. با توجه به تاکید علم بر تاثیر رنگ‌ها و فضا در بهبود بیماری، فضای مکان‌های درمانی رو به بهبود است و روز به روز شاهد فضایی راحت‌تر و مناسب‌تر هستیم.

        مبل برای مراکز درمانی

یکی از موارد مهم در ایجاد یک فضای مناسب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مبل‌ها و صندلی‌ها هستند. شاید در نگاه اول انتخاب صندلی برای بیمارستان‌ها امری پیش پا افتاده و ساه به نظر برسد، اما با توجه به تاثیری که همین وسیله کوچک اما پرکاربرد دارد، باید در انتخاب مبل بیمارسانی نهایت توجه را داشته باشیم.

چرا انتخاب مبل بیمارستانی مناسب مهم است؟

بیمارستان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و هر بخش خصوصیات منحصر به فرد و ویژه خود را دارد. وسایل مورد نیاز و دکور و انتخاب رنگ مبل و دیوارها و بقیه وسایل در هر بخش متفاوت است. دکوراسیون اتاق کودک و بخش زایمان به هیچ عنوان با فضای بخش بیماران قلبی مشابه نیست.

مبل برای بیمارستان ها

ایجاد فضایی دلپذیر و آرام یکی از مواردی است که در روحیه بیمارانی که با وضعیت جسمی و روحی نامناسبی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، تاثیر به سزایی می‌گذارد. استفاده از رنگ‌های زننده و تیره مانند نارنجی و قرمز، می‌تواند باعث ایجاد اختلال در روان بیماران شود. اما استفاده از رنگ‌های روشن باعث ارامش آنها می‌شود.

مشاهده بیشتر: خرید مبل تختخواب شو یک نفره

همچنین اگر بتوان فضایی مناسب برای پرسنل و کارکنان بیمارستان فراهم کرد، می‌توان راندمان کاری آنها را بالا برد. تصور کنید هر کدام از پرسنل بیمارستان اگر نتوانند در زمان استراحت خود از مبل یا تختی مناسب استفاده کنند، خستگی در وجود آنها می‌ماند و مسلما نمی‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند. انتخاب مناسب‌ترین مبل بیمارستانی برای اتاق استراحت پرسنل می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

صندلی همراه بیمار

همراهان بیمار به اندازه کافی از بیمار بودن عزیزشان نارحت هستند. داشتن یک صندلی و یا مبل بیمارستانی راحت برای همراه بیمار می‌تواند از تنش‌های روانی او کاسته و به او این امکان را بدهد که بتواند در زمان مورد نیاز به خوبی استراحت کند و سپس با انرژی بیشتری به بیمار خود رسیدگی کند.

برای انتخاب مبل بیمارستانی باید چه ویژگی‌هایی را مد نظر قرار دهیم؟

در گذشته بیشتر از صندلی‌های نامناسب و ارزان برای اتاق‌های انتظار، همراه بیمار و همچنین اتاق استراحت پرسنل و دیگر بخش‌های مراکز درمانی استفاده می‌شد. اما امروزه با توجه به تاثیر انتخاب مبل بیمارستانی مناسب، به این مورد بسیار توجه می‌شود.

مشاهده بیشتر: خرید مبل تختخواب شو دو نفره

شاخص مبل بیمارستانی

راهنمای انتخاب مبل بیمارستانی مناسب برای اتاق بیمار

اتاق بیمار مکانی است که بیمار و همراه بیمار مدت زمان زیادی را در آن می‌گذرانند. راحتی همراه بیمار می‌تواند انرژی و روحیه از دست رفته او را برگرداند.

امروزه با طراحی مبل‌های تختخواب شو، این امکان برای همراهان بیمار فراهم شده که بتوانند در روز از یک مبل راحت بهره ببرند و شب نیز به راحتی روی یک تخت استراحت کنند. اما با توجه به شرایط خاص بیمارستان انتخاب مبل بیمارستانی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد.

  • به راحتی باز و بسته شود، در واقع مکانیزم باز و بسته شدن این مبل برای بیمارستان نباید نیاز به نیروی زیادی داشته باشد و همچنین آسان باشد که هر کسی بتواند این کار را انجام دهد.
صندلی تختشو همراه بیمار مبلینت

صندلی تختشو همراه بیمار مبلینت

  • با توجه به این که بیمار نیاز به استراحت دارد، اگر هنگام باز و بسته کردن این مبل صدایی ایجاد شود، ممکن است بیمار بیدار شود، در نتیجه هنگام انتخاب مبل بیمارستانی باید دقت شود که باز و بسته شدن مبل بدون سر و صدا باشد.
  • هنگام انتخاب مبل بیمارستانی باید دقت شود که مبل دارای چرخ باشد که در صورت لزوم بتوان به راحتی آن را جا به جا کرد. این مبل‌ها دارای یک اهرم هستند که می‌توان بعد از جا به جایی، چرخ‌ها را غیر فعال کرد که دیگر جابه جا نشود.
  • ‌چرخ‌ها باید ضد سایش و مستحکم باشند. با توجه به اینکه افراد مختلفی از این مبل استفاده می‌کنند، باید استحکام کافی داشته باشد که به سرعت خراب و یا دچار مشکل نشود.
  • بعضی از مدل‌های این نوع مبل‌های تخت خواب شو دارای کشویی برای نگهداری وسایل همراه بیمار هستند. وجود این کشوها در صورت نبودن میز در اتاق بیمار می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

راهنمای خرید مبل بیمارستانی

  • در مراکز درمانی باید مرتبا وسایل ضدعفونی شوند، در نتیجه مبل باید قابل شستشو و ضد عفونی کردن باشد.
  • باید مستحکم باشد و جنس تشک آن مناسب باشد که در گذر زمان دچار فرورفتگی و نشست نشود.

راهنمای انتخاب مبل بیمارستانی برای اتاق استراحت پرسنل

تخت و صندلی‌ای که در این اتاق استفاده می‌شود باید بسیار راحت باشد که پرسنل بتوانند از زمان کوتاهی که برای استراحت دارند، به خوبی استفاده کنند. استفاده از مبلی راحت و نرم در تجدید نیرو و استراحت مفید می‌تواند بسیار موثر باشد. به جای استفاده از صندلی‌های قدیمی بهتر است یک مبل کوچک و کم حجم برای پرسنل قرار داده شود.

انتخاب مبل بیمارستانی

راهنمای انتخاب مبل بیمارستانی برای سالن انتظار

امروزه بیمارستان‌ها تلاش می‌کنند که تمام فضاهای بیمارستان مناسب و راحت باشد. استفاده از مبل‌هایی کم حجم و کوچک برای سالن‌های انتظار می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، ممکن است مجبور باشند ساعت‌ها در انتظار بنشینند. پس بهتر است از مبلی مستحکم، قابل شستشو و با تشکی نرم برای این سالن استفاده شود.

راهنمای انتخاب مبل بیمارستانی

سخن آخر

مراجعه کنندگان به مراکز درمانی عموما در شرایط روحی و جسمی سختی هستند. توجه به نکات دکوراسیون بیمارستان و انتخاب مبل مناسب برای بیمارستان می‌تواند اثر زیادی در روحیه افراد داشته باشد.

به طور مثال استفاده از رنگ‌های آبی، زرد و سبز که با سفید مخلوط شده‌اند می‌تواند برای فضای بیمارستان مناسب باشد. همچنین جنس و نوع تخت و صندلی بیمارستان بسیار مهم است.

راهنمای انتخاب مبل برای بمارستان

انتخاب مبل بیمارستانی که کیفیت خوبی داشته باشد و ویژگی‌های مناسب را نیز داشته باشد، می‌تواند در کارایی پرسنل و بهبودی بیماران تاثیر زیادی داشته باشد.

امروزه صندلی‌های بیمارستانی مخصوص اتاق بیمار و همچنین مبل‌های تخت خواب شو طرفداران زیادی را پیدا کرده است. این صندلی‌ها و مبل برای بیمارستان، مخصوص مراکز درمان طراحی شده‌اند و ویژگی‌های لازم را دارند.

 خرید مبل برای مکان‌های خاص مانند هتل و بیمارستان باید با توجه به ویژگی‌های این مکان ها انجام شود. قبل از خرید مبل حتما به اندازه کافی مطالعه کنید و از مطالب مفید راهنمای انتخاب مبل بیمارسانی استفاده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

یک نظر در “راهنمای انتخاب مبل بیمارستانی

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید